Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2007

Δοκιμή φρένων του Auto Motor und Sport: Είναι έγκυρη;

Κάποιοι ίσως έχουν πάρει ήδη το τεύχος του τρέχοντος μηνός του Auto Motor und Sport. Ναι, αυτό με τα... "φρένα φλαμπέ" και το γεμάτο τρομολαγνεία ερώτημα για το αν τα δικά σας φρένα αντέχουν. Αφορμή ήταν σχόλιο μέλους του φόρουμ των 4 Τροχών, το οποίο με ώθησε να διαβάσω κι εγώ ο ίδιος τη δοκιμή, ώστε να διαπιστώσω τι ακριβώς συμβαίνει. Όντως, το εν λόγω περιοδικό συνεχίζει την πορεία που έχει χαράξει, μαγειρεύοντας τις τελικές κατατάξεις των υπό δοκιμή οχημάτων, φέρνοντάς τες να είναι σε πλήρη αντίθεση με τα αποτελέσματα των δοκιμών.

Σημειώστε τα εξής που παρατηρήθηκαν από δύο διαφορετικούς αναγνώστες (ο πρώτος είναι το μέλος του φόρουμ των 4 Τροχών του οποίου τις διαπιστώσεις ήθελα κι εγώ να εξακριβώσω) και βγάλτε τα συμπεράσματά σας για το πόσο αξιόπιστο είναι το εν λόγω έντυπο:

1. Αντί να ζητήσουν δεύτερο και τρίτο Bravo (όπως έπρεπε, αν ήθελαν να είναι σοβαροί) για δοκιμή και εξακρίβωση του αν όντως υπάρχει πρόβλημα ή όχι, προτίμησαν να ξεκινήσουν όλη αυτήν την ιστορία με την οποία ασχολούμαστε τον τελευταίο μήνα. Πρώτο φάουλ λοιπόν.

2. Σε κάθε αποτέλεσμα γράφουν ότι 1 g είναι 1 m/sec^2, ενώ γενικώς δεχόμαστε ότι είναι 10 (ακριβέστερα, είναι 9.80665 m/sec^2 στο ύψος της επιφάνειας της θάλασσας - πηγή: Wikipedia). Ο δαίμων του τυπογραφείου; Δεν ξέρουν ούτε καν φυσική λυκείου; Τι να υποθέσουμε;

3. Στις δυο τελευταίες θέσεις έχουμε τα Golf και Leon, τόσο σε καλύτερη επίδοση όσο και σε μέσο όρο επιδόσεων. Εντελώς αυθαίρετα όμως και κατά παράβαση ΟΛΩΝ των διαδικασιών διεξαγωγής πειραμάτων, το AMS κατατάσσει τελικά τα αυτοκίνητα βάσει της ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ μέτρησης. Το ξέραμε ότι δεν απευθύνεται σε αποφοίτους πανεπιστημίων που έχουν μάθει και δυο κλούτσες για το πώς κάνουν πειράματα και δοκιμές, αλλά ΟΧΙ ΚΙ ΕΤΣΙ!

4. Σε ό,τι αφορά την αντοχή των φρένων, το περιοδικό κατατάσσει τα αυτοκίνητα με βάση τη διαφορά μεταξύ πρώτου και δέκατου φρεναρίσματος. Ωστόσο, η κόπωση (fading) των φρένων δεν μπορεί να μετρηθεί με τόσο απλοϊκό τρόπο, διότι μας ενδιαφέρει η χρονική εξέλιξη του φαινομένου. Είναι άξιο προσοχής και σχολιασμού όμως το πώς το ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ σε επιδόσεις επιβράδυνσης αυτοκίνητο βγαίνει ΠΡΩΤΟ! Εξηγώ: Κορυφαίο στη δοκιμή βγήκε το SEAT Leon, το οποίο βεβαίως παράγεται από θυγατρική της VW και 2ο το Hyundai i30. Όμως, στο 10ο φρενάρισμα, το Leon με 2 άτομα μέσα έχει μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης από τον κορεάτη ανταγωνιστή του κατά 5 μέτρα. Ενώ δηλαδή το i30 έχει ήδη ακινητοποιηθεί, το Leon συνεχίζει να κινείται (αν κάνετε τους υπολογισμούς σας - απλή φυσική λυκείου είναι) με ταχύτητα περίπου 5 m/sec ή 18 km/h. Με τέτοια ταχύτητα, μπορεί να προκαλέσει υλικές ζημιές σε αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά του ή να σκοτώσει πεζό. Επίσης, με πλήρες φορτίο, το Leon - που κατετάγη ΠΡΩΤΟ - θέλει 3.2 μέτρα παραπάνω για να ακινητοποιηθεί σε σχέση με το Mazda 3. Τώρα αν μιλήσω για μαγείρεμα της τελικής κατάταξης θα βγουν και θα πουν ότι είμαι συνωμοσιολόγος...

Κατά τα άλλα, οι δοκιμές του Auto Motor und Sport είναι πιστοποιημένες κατά ISO.

Δεν υπάρχουν σχόλια: