Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2007

Παραπλανητική διαφήμιση;

Ο "ειδικός" Τύπος στη χώρα μας είχε την πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία να είναι ο μόνος που εκθείαζε τις αρετές του Opel Astra OPC στο στρίψιμο, τη στιγμή που στο εξωτερικό μιλούσαν γι'αυτό με τα χειρότερα λόγια. Ναι μεν παραδέχονταν τις επιδόσεις του στην ευθεία, αλλά υπήρξε - ιδίως από τις εκπομπές Top Gear και Fifth Gear - σφοδρότατη κριτική για την αδυναμία του να βάλει τα άλογά του στο δρόμο στις στροφές. Όλοι ίσως θυμόμαστε πόσο μικρή σημασία είχε το αν έστριβε ο οδηγός το τιμόνι ή όχι όταν ερχόταν στροφή: το Astra OPC συνέχιζε ευθεία και κούρευε το γκαζόν (Catastrophic Understeer, όπως έλεγε και ο Clarkson).

Εδώ όμως, ο μεν κ. Πετρούτσος του Drive έλεγε ότι... "στρίβει λες κι έχει μπλοκέ", το Drive φρόντιζε να υποβαθμίζει την όποια δυσμενή κριτική του για το στρίψιμο του εν λόγω αυτοκινήτου σε ελάχιστες φράσεις (ενώ έλεγαν ότι τους άρεσε, γιατί ήταν... "αλήτικό"), ενώ οι 4 Τροχοί μόνο που δεν έσκυψαν να φιλήσουν τα πόδια των σχεδιαστών του και οργάνωσαν ολόκληρο event για χάρη του. Πώς είναι άραγε δυνατόν, ένα αυτοκίνητο που στην καλή ευρωπαϊκή άσφαλτο αδυνατεί να στρίψει σωστά να είναι "εξαιρετικό" στη δικιά μας που είναι σαπούνι;

Είναι άραγε σύμπτωση το ότι τότε η Opel είχε αυξήσει πάρα πολύ το διαφημιστικό budget που μοίραζε στα περιοδικά (τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, φρόντιζαν να "τιμωρούν" άλλες, πολύ σοβαρότερες, εταιρείες που δεν τα πληρώνανε αρκετά, ασκώντας δριμύτατη κριτική); Αλλά φαίνεται ότι στην Ελλάδα τα περιοδικά γράφονται από τα διαφημιστικά τμήματα με λίγη συνεργασία από τους δοκιμαστές, έτσι ώστε οι "δοκιμές" να μοιάζουν με δοκιμές.

Πρόσφατα, έμαθα ότι τα Astra και Corsa OPC, στους γύρους που έκαναν στα Μέγαρα και στο Kartodromo, (στην τελευταία πίστα σημειώθηκε μάλιστα χρόνος περίπου 56 δευτερολέπτων), δεν ήταν καθόλου μα καθόλου "μαμά". Άλλωστε, είναι δυνατόν να γίνει τέτοιος χρόνος σ'αυτήν τη θεόσφιχτη πίστα, στην οποία η μεγάλη ισχύς δεν μπορεί να φανεί και κατακρημνίζονται οχήματα με ανεπαρκή πρόσφυση στο μπροστινό τους σύστημα; Στο Kartodromo, το "μαμίσιο" OPC έπρεπε να γράψει τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα πάνω. Οι πληροφορίες μου - και τις θεωρώ αρκετά αξιόπιστες - μιλούν για μπλοκέ (που ΔΕΝ διατίθεται στα "μαμίσια" Astra και Corsa OPC ούτε ως προαιρετικός εξοπλισμός), coilover αναρτήσεις (ομοίως) και γυμνό από ταπετσαρίες κλπ εσωτερικό. Άλλωστε, και άλλα άτομα, γνώστες του χώρου, με τα οποία έχω μιλήσει, θεωρούν απαραίτητο αυτόν τον εξοπλισμό για να γίνει τέτοιος χρόνος.

Εάν όμως όντως τα OPC που έγραψαν τους χρόνους αυτούς σε Kartodromo και Μέγαρα (εκεί είχαμε περίπου 1'13") είχαν αυτές τις βασικές διαφορές σε σχέση με το "μαμίσιο", τότε μιλάμε για παραπλανητική διαφήμιση, η οποία διώκεται ΠΟΙΝΙΚΑ και στο εν λόγω αδίκημα έχουμε ως συνενόχους και τα περιοδικά που αποσιώπησαν τις μετατροπές που είχαν γίνει. Ελπίζω - για το καλό του εγχώριου ειδικού Τύπου - να είναι εσφαλμένες οι πληροφορίες μου. Εάν όμως δεν είναι, τότε έχουμε να κάνουμε με κατάφωρη κοροϊδία εις βάρος του αναγνωστικού κοινού (για να μην το πάω σε πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς έτσι ευνοούνται εταιρείες που κοροϊδεύουν τους πελάτες τους, αλλά τα σκάνε χοντρά στα περιοδικά εις βάρος άλλων που δεν δίνουν πενήντα σελίδες διαφήμιση ανά τεύχος).

2 σχόλια:

rafeio.gr είπε...

Το Astra Opc που έκανε τους χρόνους στις πίστες που αναφέρεις ΔΕΝ ήταν μαμά απο πλευράς στησιματος. Φορουσε μπλοκε και αυτό ήταν και είναι γνωστό.
Μαμά ήταν σε οτι αφορά τα μηχανικά μέρη.
Αν τα πραγματα έχουν οπως αναφέρεις στο αρθρο σου (δημοσιευμένοι χρόνοι χωρις διευκρινήσεις, εξαγωγη λανθασμενων συμπερασματων) εχεις δικιο και το θέμα επρεπε να αναδειχτει.

Ο Αιρετικός είπε...

Μπορεί να γνωρίζουμε - εκ των υστέρων - ότι το εν λόγω αυτοκίνητο φορούσε μπλοκέ διαφορικό και coilover αναρτήσεις, αλλά αυτό μαθεύτηκε με καθυστέρηση. Η εντύπωση που αφέθηκε να δημιουργηθεί ήταν ότι από τη μάνα του είχε αυτές τις ικανότητες.