Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2007

Οδηγική "παιδεία" οδηγών SUV

Πολλάκις έχω κατηγορηθεί ότι τα βάζω άδικα με τους ιδιοκτήτες SUV και τζιποειδών, γιατί - και καλά - είναι άνθρωποι που αγαπούν τη φύση, έχουν κι αυτοί δικαίωμα να διαλέξουν ό,τι αμάξι θέλουν κι άλλα τέτοια πολιτικώς ορθά φληναφήματα.

Ας μιλήσουμε με ΓΕΓΟΝΟΤΑ:

ΓΕΓΟΝΟΣ #1: Είναι πάρα πολύ λίγα τα SUV και τζιποειδή που βλέπω να γυρνάνε λασπωμένα από χωράφια και βουνά. Πάνω από το 99% είναι γυαλισμένα στην πένα και κινούνται ΜΟΝΟΝ εντός πόλεως, γιατί οι οδηγοί τους θεωρούν πληβείο και ταπεινό ένα Seicento, Yaris ή κάτι ανάλογο.

ΓΕΓΟΝΟΣ #2: Οι όποιες δυνατότητες των περισσοτέρων SUV χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟΝ για το σκαρφάλωμα πεζοδρομίων και την παρεμπόδιση των ΠΕΖΩΝ να τα χρησιμοποιήσουν.

ΓΕΓΟΝΟΣ #3: Έχω δει ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ "εκτροφέα" κυνηγόσκυλων που δηλητηρίαζε το άμοιρο το σκυλί με το κουτί μεταφοράς ακριβώς πίσω απ'την εξάτμιση του Jimny του, κρεμασμένο απ'την πίσω πόρτα. Ομοίως και με πάμπολλους "κυνηγούς" που ταλαιπωρούν τα δύστυχα σκυλιά τους... ΕΤΣΙ αγαπάτε τη φύση "κύριοι"; Δηλητηριάζοντας τους τετράποδους φίλους σας με οξείδια του αζώτου, μονοξείδια και διοξείδια του άνθρακα και του θείου;

ΓΕΓΟΝΟΣ #4: Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών SUV είναι αγενείς κάφροι που δεν σέβονται προτεραιότητες, πεζούς, οδηγούς άλλων αυτοκινήτων, ποδηλάτες κλπ. Έχω δει μια μερίδα εξ αυτών τόσο μεγάλη που μόνο για "μεμονωμένα περιστατικά" δε μπορούμε να μιλάμε (κυρίως ΓΥΝΑΙΚΕΣ, που πίσω απ'το τιμόνι του SUV θεωρούν ότι ξαφνικά μπορούν να βγάλουν τα κόμπλεξ που τους έχουν αφήσει οι χιλιετίες της ανδροκρατίας, όπως συμβαίνει και όταν μια γυναίκα στο στρατό γίνεται από ταγματάρχης και πάνω και βρίσκεται ήδη στην κλιμακτήριο), να σταματά ΕΠΙΤΗΔΕΣ πάνω σε διαβάσεις πεζών, να καταλαμβάνει ΕΠΙΤΗΔΕΣ πεζοδρόμια και, όταν κάποιος τολμά να ζητήσει το λόγο, ν'αρχίζουν οι - κατά τα άλλα καταξιωμένοι και γερά πιασμένοι οικονομικά και κοινωνικά αυτοί άνθρωποι - τις χριστοπαναγίες, ενίοτε δε και να βιαιοπραγούν.

ΓΕΓΟΝΟΣ #5: Bull bars και άλλες τέτοιες φονικές προεξοχές ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ. Κι όμως, τις βλέπουμε μονίμως τοποθετημένες στα SUV, ακόμη κι αν δεν χρειάζονται ΚΑΘΟΛΟΥ, εφ'όσον αυτά κινούνται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ. Πόσο λοιπόν νοίαζονται για την ασφάλεια των άλλων οι ιδιοκτήτες αυτών των εκτρωμάτων;

ΓΕΓΟΝΟΣ #6: Επειδή "για όλα φταίνε οι γρήγοροι με τα σαξόραλλα, τα φτιαγμένα σουπερμίνι, τα σπορ αμάξια κλπ"... Μια μέρα του Σεπτέμβρη επέστρεφα από Χανιά προς Κουνουπιδιανά και στις 13:30, ένα ΜΑΥΡΟ JEEP WRANGLER (γυαλισμένο στην πένα) στη διασταύρωση του Πολυκλαδικού (εκεί έρχονται κατεβατά και αυτοκίνητα από το αεροδρόμιο) έκανε σφήνα μεταξύ των οχημάτων που περίμεναν να στρίψουν αριστερά για Κουνουπιδιανά και όσων έρχονταν με όσα από αεροδρόμιο και, δευτερόλεπτα μετά, ενώ εκείνη την ώρα σχολούσαν μαθητές που διέσχιζαν το δρόμο προς Κουνουπιδιανά για να πάνε στη στάση του λεωφορείου, ο "ΚΥΡΙΟΣ" αυτός, για να εντυπωσιάσει το τσουλάκι που είχε στη θέση του συνοδηγού, έκανε ΣΦΗΝΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ, θέτοντας 100+ παιδιά σε κίνδυνο. Α, και λίγο αργότερα, έκανε - σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με ΠΟΛΛΗ ΚΙΝΗΣΗ εκείνη την ώρα - ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ για να σταματήσει στο ΑΤΜ της Εμπορικής Τράπεζας στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Κι αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της γαϊδουριάς των ιδιοκτητών τζιποειδών. Ειρήσθω εν παρόδω, τις πινακίδες του εν λόγω οχήματος τις έχω κρατήσει και τις έχω αναφέρει στις αρχές... Και του την έχω φυλαγμένη.

ΓΕΓΟΝΟΣ #7: Για να κινηθείς με ασφάλεια, ειδικά μέσα στην πόλη, πρέπει να έχεις ορατότητα για να βλέπεις τι γίνεται μπροστά και δίπλα απ'το προπορευόμενο όχημα, για να μπορείς να ελιχθείς, να φρενάρεις, να προσπεράσεις. Όταν όμως τα SUV (που ούτε Sport ούτε Utility είναι, αλλά αυτό είναι άλλο καπέλο...) σου κόβουν με τον όγκο τους κάθε ίχνος ορατότητας, τι θα κάνεις; Θα μυρίσεις τα νύχια σου για να μαντέψεις τι υπάρχει παραπέρα;

ΓΕΓΟΝΟΣ #8: Σήμερα, 13 Νοεμβρίου 2007, στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ άκουσα ψυχολόγο να εξηγεί (και να ακούγεται ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ από χείλη ειδήμονος) το αυτονόητο που τόσον καιρό έλεγα, αλλά όλοι με κατηγορούσαν ως ακραίο, κολλημένο και κομπλεξικό: ότι δηλαδή τα SUV αγοράζονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία όχι γιατί προσφέρουν ασφάλεια ή εκτός δρόμου δυνατότητες (απόδειξη γι'αυτό είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα δεν θα φορέσουν ποτέ λάστιχα για χώμα και η πιο "extreme" δραστηριότητα στην οποία θα επιδοθούν είναι το καβάλημα πεζοδρομίων και το κλείσιμο όποιας στάσης λεωφορείου ή ράμπας αναπήρων κρίνει ο ιδιοκτήτης τους σκόπιμο να κλείσει), αλλά για να τονώσουν το ΕΓΩ του ιδιοκτήτη τους (που προφανώς πάσχει από έλλειψη αυτοεκτίμησης). Γιατί όμως πρέπει να πληρώνουμε με βαρύ περιβαλλοντικό τίμημα, αλλά και με αυξημένες δυσκολίες στην καθημερινότητά μας τα ψυχολογικά συμπλέγματα του οποιουδήποτε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: