Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2007

Γερμανική "αξιοπιστία";

Έχει εδραιωθεί εδώ και χρόνια στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού η πεποίθηση ότι αυτός που θέλει να πάρει αξιόπιστο αυτοκίνητο θα πρέπει να καταφύγει είτε στους Ιάπωνες (καμμία αντίρρηση, οι άνθρωποι απλά ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ) είτε στους Γερμανούς. Συγχωρείστε με, αλλά εδώ θα διαφωνήσω και ξέρω ότι θα στενοχωρήσω τους Deutschland über alles και τους Vorsprung durch Technik και θα αναφέρω μερικά προβλήματα που γνωρίζω.

Audi 80 Β2 και "αυγό" (B3). Όσα έχω δει να κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια καίνε λάδια, ενώ τα πολλά Β2 έχουν σημαντικές σκουριές. Υποτίθεται ότι είχαν ασθενικούς - για τον κυβισμό τους - κινητήρες ακριβώς για να αποφύγουν τα προβλήματα αξιοπιστίας που υποτίθεται ότι βγάζουν οι "σκισμένοι" (Honda, Alfa Romeo κλπ). Τώρα, τι συμπέρασμα να βγάλω όταν μόνον ΕΝΑ από τα είκοσι "αυγά" που έχω επισημάνει εδώ στα Χανιά ΔΕΝ ξερνάει φαινόλες απ'την εξάτμισή του;

VW Golf GT. Άλλη περιπτωσάρα. Στην προσπάθειά της να δείξει - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ - ότι μια φορά στη ζωή της καινοτόμησε, η VW έφτιαξε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1400 κ.εκ. με συνδυασμό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων (turbo) και μηχανικού υπερσυμπιεστή (compressor), τον οποίον ονόμασε twincharger ή TSI. Η αρχή λειτουργίας του είναι αντιγραφή του κινητήρα 1800 κ.εκ. που φορούσε η Lancia Delta S4 που αγωνιζόταν στο Group B. Το κύριο πρόβλημα αυτού του κινητήρα ήταν η καθόλου ομαλή μετάβαση από τον κομπρέσσορα στο τούρμπο και αντίστροφα. Σήμερα, η VW χρησιμοποίησε έναν μαγνητικό συμπλέκτη. Και πάλι όμως, η ομαλότητα λειτουργίας του κινητήρα αυτού (ειδικά στο Golf GT των 170 ίππων) υπολείπεται ενός προσεγμένου τούρμπο ή ενός ατμοσφαιρικού. Επιπλέον, ήδη, πέραν της κλασσικής πλέον αυξημένης κατανάλωσης λαδιού στην οποία συνηθίσαμε από τους τουρμπάτους κινητήρες του ομίλου VAG, εδώ έχουμε αρκετές σπασμένες κυλινδροκεφαλές, οι αναφορές για τις οποίες πληθαίνουν. Γιατί άραγε δεν φτάνουν ποτέ στον Τύπο; Ε, είμαστε επιλεκτικά ευαίσθητοι... Αν βγαίνανε τόσα προβλήματα από ένα τουρμπάτο Fiat ή μια Alfa Romeo, όλοι θα φωνάζανε για τα ιταλικά σαπάκια.

VW Golf IV: Σε πάρα πολλά αυτοκίνητα αυτού του τύπου, τα πλαϊνά ηλεκτρικά παράθυρα της τρίθυρης έκδοσης απεδείχθησαν προβληματικά. Ο πλαστικός οδηγός του παραθύρου έσπαγε από το αυξημένο βάρος του τζαμιού, το οποίο έπεφτε μέσα στην πόρτα και μπορείτε να φανταστείτε πόσο ασφαλές ήταν να αφήσετε το αυτοκίνητό σας μόνο του με το τζάμι ολάνοιχτο... Και σκεφτείτε να σας τύχαινε (που έχει τύχει) Παρασκευή βράδυ. Ακόμα και όταν έληξε η παραγωγή του εν λόγω αυτοκινήτου, το προβληματικό εξάρτημα (που είχε σχεδιαστεί ώστε ΟΡΙΑΚΑ να αντέχει το βάρος του - συγκριτικά - μικρότερου τζαμιού της πεντάπορτης έκδοσης. Α, το αυτοκίνητο αυτό έτριζε κιόλας.

Ξέρω - και έχω αναφέρει - κι άλλες τέτοιες περιπτώσεις... Τότε, γιατί δεν βλέπουμε αυτά τα ζητήματα να δημοσιοποιούνται; Ο πρώτος λόγος είναι ο συνδυασμός πείσματος και ψωροπερηφάνιας των ιδιοκτητών, που φοβούνται ότι θα ρεζιλευτούν αν ο κόσμος μάθει ότι τα σκάσανε χοντρά για ένα αυτοκίνητο σημαντικά ακριβότερο από τον ανταγωνισμό, το οποίο ΧΑΛΑΕΙ και μάλιστα συχνά. Άλλοι λόγοι υπάρχουν; Βεβαίως. Αλλά νομίζω μπορείτε να τους βρείτε μόνοι σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: