Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2007

Περί φρένων το ανάγνωσμα...

Επανέρχομαι στο θέμα των φρένων του Fiat Bravo 1.4 90 HP που προέκυψε από τη γνωστή πια εκστρατεία του Auto Motor und Sport κατά της Fiat. Ήδη δυο από τα εγκυρότερα περιοδικά του χώρου στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα οι 4 Τροχοί και το EVO, τοποθετήθηκαν επί του θέματος και μάλιστα σφόδρα επικριτικά για το AMS. Μάλιστα, το EVO έγραψε ότι με τη στάση του το AMS αμαυρώνει την εικόνα όλων των ελληνικών περιοδικών. Επίσης, έμαθα ότι το ένθετο της εφημερίδας "ΘΕΜΑ" με τίτλο "Car & Speed" αναφέρθηκε άμεσα σ'αυτήν την ιστορία.

Τώρα, θα ήθελα να επαναφέρω τη συζήτηση του όλου θέματος στην τεχνική της πλευρά. Συγκεκριμένα, θυμάμαι ότι τα τεχνικά άρθρα σε περιοδικά όπως το Drive, οι 4 Τροχοί κ.α. ανέφεραν ότι βασικότατο ρόλο στην απόκριση των φρένων μετά από εντατική χρήση παίζει η διαστολή - λόγω θερμότητας - των υγρών μέσα στα σωληνάκια, τα οποία, εάν είναι ενδοτικά, διαστέλλονται και αυτά, με αποτέλεσμα τελικά η αίσθηση του πεντάλ να γίνεται σπογγώδης και το πεντάλ να ανταποκρίνεται λιγότερο (ή και καθόλου) στο πάτημα. Αυτό, ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν έχει να κάνει με τη διάμετρο της δισκόπλακας. Θυμάμαι δε τεχνική συμβουλή των περιοδικών, η οποία έλεγε πως, για να βελτιώσουμε την απόκριση των φρένων μας στην εντατική χρήση, είναι αναγκαία η τοποθέτηση σωληνώσεων ("μαρκουτσιών") υψηλής πίεσης ("αεροπορικού τύπου" τα λένε αρκετοί).

Δεν υπάρχουν σχόλια: